Müşteri indirim kartları, müşterilerin satın alma ile ilgili davranışlarını etkileyen ve doğru uygulanmaları halinde sonuçları etkili bir şekilde ölçülebilen araçlardır. Yine müşteri indirim kartlarının birçok işlevi bulunmaktadır. Ancak bunlar arasında en önemlileri; fiyat düzenlemeleri yapmak, hediye kampanyaları düzenlemek ve diğer firmalar ile işbirliği yaparak promosyon yapmaktır. Bunların yanı sıra müşteri indirim kartı kullanımının önemli yararlarından birisi de mağazayı birden fazla ziyaret eden müşterileri tanıyabilmektedir.
Müşteri İndirim Kartları Nasıl Ortaya Çıktı?
Müşteri indirim kartlarının ortaya çıkışı, 1981 senesinde Amerika Birleşik Devletleri’nde hizmet sunan bir hava yolları firmasının avantaj programı yapması ile gerçekleşmiştir. Ülkemizde ise bu kartların ortaya çıkışının yakın tarihe dayandığı söylenebilir. Yine rakiplerinin önüne geçmek için yeni çözümler arayışı içine giren firmalar, çareyi ürün odaklı pazarlama yerine müşteri odaklı pazarlamada bulmuştur. Bu doğrultuda firmalar satışlarında müşterinin öneminin farkına varmış ve müşteriyi elde tutmanın yeni müşteri edinmekten daha az maliyetli olduğunu anlamıştır. Bu noktada da müşteri indirim kartları ortaya çıkmıştır.
Günümüzde ise birçok firma kendi indirim kartlarını çıkarmakta ve cazip kampanyalar ile müşterini ellerinde tutmaya çalışmaktadır.
İndirim kartları artık günümüz üretim tekniklerinde plastik kartlar ile hazırlanmakta. Plastik kartlar dayanıklılığı ve üzerine baskı yapılabilmesinin yanı sıra barkod, karekod, RFID temassız çipler ve benzeri tanıtım teknolojileri sayesinde online ve offline teknolojiler içinde entegratör anahtarlar olarak kolaylıkla kullanılabilmektedir. Projelere toplu üretimleri sayesinde ekonomik ve uygun fiyatlar ile destek verebilirler.
Müşteri İndirim Kartı Kullanımının Sunduğu Avantajlar Nelerdir?
Müşteri indirim kartı kullanımının hem müşteri hem de firmalar için pek çok avantajı bulunmaktadır. Bu doğrultuda indirim kartlarının firmalara sağladığı avantajların başında ise müşteri kitlesi oluşturma imkânı gelmektedir. Böylece firmalar kendi sadakat sistemlerini oluşturarak müşteri bilgi arşivi oluşturabilir, müşterilerinin satın alma davranışlarını inceler ve özel günlerde mesaj yolu ile ulaşabilirler. Ayrıca firmanın ismini taşıyan indirim kartları, firmaya kurumsal kimlik kazandırdığı gibi prestijini de artırır.
Müşteri indirim kartlarının müşterilere sağladığı avantajlar arasında ise, topladıkları puanlar ile alışveriş yapma imkânı elde etmeleri yer almaktadır. Yine firmanın düzenlediği kampanyalardan önceden haberdar olur ve özel indirimlerden yararlanabilirler.
Ücretsiz Tasarım Desteği :
Müşteri İndirim Kartları Hangi Sektörlerde Kullanılır?
Müşteri indirim kartı sistemleri, pek çok sektör tarafından tercih edilmektedir. Bu sektörlerin başında ise; tekstil, otel, havayolu şirketleri, teknoloji mağazaları, spor kulüpler, yapı marketler, akaryakıt, restoran, kafeterya ve gıda marketleri gelmektedir.