Hangi sadakat kartını seçmeliyim? Ülkemizde sadakat kartların ortaya çıkışı yakın geçmişe dayanmaktadır. Teknolojide yaşanan gelişmeler ile birlikte sektörler, firmalar arasındaki rekabetin artmasına da neden olmuştur. Bunun bir sonucu olarak firmalar pazarlama sürecinde ürüne odaklanmaktan vazgeçerek müşteri odaklı pazarlamaya yönelmişlerdir. Yine satışlarında müşterilerinin öneminin anlayan firmalar, yeni müşteri edinmek yerine mevcut müşteriyi ellerinde tutmanın daha az maliyetli olduğunun farkına vardılar. Bu noktada ise müşteri sadakat kartı sistemi ortaya çıkmaya başlamıştır.
Müşteri Sadakat Kartının Firmalara Kazandırdıkları
Müşteri sadakat kartlarının işletmeler için faydaları saymakla bitmez. Ancak temel başlıklar ile ele alınacak olursa bu kartlar; anlık fiyat düzenlemeleri yapmak, hediye kampanyaları düzenlemek ve anlaşmalı firmalar ile işbirliği sağlayarak çapraz promosyonlar yapmayı sağlamaktadır. Ancak sadakat kartı kullanımının en önemli yararı ise mağazaları birden fazla ziyaret eden devamlı müşterileri saptamaya yardımcı olmalarıdır. Ancak bu kartların uzun vadeli etkisini belirleyen en temel faktör, kart sayesinde elde edilen bilgilerin nasıl kullanıldığıdır.
Sadakat kartı sayesinde elde edilen bilgilerin doğru bir şekilde kullanılması, müşterilerin satın alma alışkanlıklarını incelemeyi ve kişiye özel hizmet geliştirmeyi sağlamaktadır. Yine kart uygulamasında başarılı sonuçlar elde edilmesinde teknolojinin önemi yadsınamaz. Ancak uygulamanın asıl başarısı ise tecrübeli bilgi işlem personeli, iyi bir yazılım, yaratıcı uygulamalar ortaya koyabilen pazarlama departmanı ile vizyon sahibi bir yönetimin bir araya gelmesi ile mümkündür. Ayrıca firmanın kart uygulaması ile ilgili kasiyerler de bilinçlendirilmelidir. Çünkü kasiyerlerin müşteri sadakat kartı sisteminin kullanımı için çaba sarf etmemesi halinde uygulamanın başarı ile sonuçlanma şansı yoktur denilebilir. Bu nedenle de sadakat kartının amacına ulaşabilmesi adına zincirin tüm halkaları görevini tam olarak yerine getirmelidir.
Sadakat Kartı Hangi Sektörlerde Kullanılır?
Sadakat kartları günümüzde pek çok sektör tarafından rağbet görmektedir. Bu sektörlerin başında ise; tekstil, otel, yapı marketler, teknoloji mağazaları, alışveriş merkezleri, akaryakıt bayileri, bankalar, sinemalar ve kişisel bakım ürünü satan mağazalar yer almaktadır. Fakat sadakat kartı kullanımının yaygın olarak görüldüğü alanlar bunlar ile sınırlı değildir. Çünkü kuaför, restoran, spor salonu gibi daha pek çok alanda müşteri sadakat kartları tercih edilmektedir.
Hangi sadakat kartını seçmeliyim?
Müşteri sadakatinde pek çok çeşit uygulama var. Temelde bir sistem olmasına rağmen anahtar unsur bir kart. Elle tutulan müşterinize sunduğunuz aslında bir kart. Bu da müşterinizle kuracağınız iletişimde hem o an hem de gelecekteki süreçlerde kullanacağı müşteriniz ile sizin aranızdaki ilişkinin temek bir parçası olacağını gösteriyor. Sadakat kartı olarak adlandırdığımız kartınız ilk andan itibaren müşterinize doğru mesajları verebilmeli. Gerek fiziksel özellikleri gerek üzerinde kullandığınız slogan ve mesajlar hedefleriniz ile uyumlu olmalı. Belkide bu yüzden projenizin erken safhalarında kartın tasarımına gerçekten kafa yormalı ve emek vermelisiniz. Sonrasında Kartın teknik özelliklerine karar vermek gerekecek. Uzman danışmanlarımız size ve müşterilerinize büyük değer katacak bu yolculukta yanınızda olmaya hazır. Farklı bakış açılarından değerlendirmek için alışveriş kartı yazımızı da inceleyebilirsiniz.